Cu toții am fost deconectați și am fost nevoiți să luăm o pauză de la tot ce se întâmpla în jurul nostru. Mai devreme sau mai târziu fiecare a ajuns să aibă o perioadă monotonă. Fiecare, mai ușor sau mai dificil, a reușit să se destindă în timpul carantinei așa cum a putut, fie prin munca pe lângă casă, fie prin sport sau hobby-uri, fiecare dintre noi a rezistat în felul său. În perioada respectivă, având mai mult timp liber, mulți dintre noi și-au petrecut timpul pe rețelele de socializare sau au dat un search pe Google.

Pe Google și pe Internet în 2020, căutările au survenit din diverse domenii, cele mai căutate fiind cel medical și cel financiar. Pentru prima jumătate a anului, oamenii au fost preocupați documentându-se și cercetând despre Covid-19 (ce este, cum se manifestă sau ce afectează). De asemenea, în România, în perioada pandemiei, oamenii au fost interesați de șomajul tehnic și de schimbarea locului de muncă. Totodată, românii au căutat informații despre evenimentele petrecute în țară, printre acestea se numără alegerile locale și parlamentare, iar spre sfârșit de an au căutat informații despre vaccinul împotriva coronavirusului.

Conform Google Trends, deoarece studenții și elevii au fost nevoiți în 2020 să își desfăsoare activitatea în mediul online, platformele de tip videoconferință precum ZOOM sau Google Meet au avut o explozie în ceea ce privește numărul utilizatorilor. De asemenea, mediul comerțului online a beneficiat de o creștere semnificativă în numărul cumpărătorilor și serviciilor de livrare.


Printre multe altele, românii au fost interesați și de explicații sau tutoriale de tipul „cum să…”. Printre cele mai populare căutări se numără „cum se poartă masca”, sau chiar au avut întrebări mai deosebite potrivite perioadei pandemice de tipul „cum să dormi 8 ore în 4 ore”, „cum se face maiaua” sau „cum se face drojdia”.

Totodată, nu putea lipsi importanta categorie a sportului și sportivilor căutați în perioada anului 2020, mai ales că noi românii suntem un popor pătimaș, ce iubește sportul. ( și politica)

Fotbalul și tenisul au rămas în continuare cele două pasiuni sportive neînțelese ale românilor. Cele mai căutate tendințe au fost cele ale turneelor de Grand Slam și rezultatele pe care le-a avut Simona Halep în competiții. De asemenea, meciurile naționalei de fotbal a României și naționala de fotbal Under-21 au fost subiecte urmărite cu mare interes de români.


Ca în fiecare an, cei de la Google ne-au oferit un rezumat al celor mai importante evenimente și semnificative subiecte din 2020 din întreaga lume.

Sursă: YouTubeGoogle

Având în vedere situația actuală și căutările facute pe Google în anul 2020, noi credem că, unele dintre aceaste tendințe se vor regăsi cel puțin în timpuriul an 2021. Printre subiectele inevitabile ce se vor regăsi și în 2021 vor fi cele legate de vaccinarea populației împotriva Coronavirusului, platformele online de videconferințe, job-uri, școala online și nelipsitele subiecte sportive apreciate de români.

Sursă: Google Trends, Digi24.ro

2 thoughts on “Ce au căutat românii pe Google în 2020?”
  1. I’m more than happy to discover this web site. I want to
    to thank you for ones time for this particularly fantastic read!!
    I definitely appreciated every part of it and i also have you book marked to check
    out new information in your site.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *